::: FORUM ManuFrog :::: Allmäna frågor ang manufrog och domäner - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Allmäna frågor ang manufrog och domäner

#1 Medlemmen är offline   theoo 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 5
  • Gick med: 17-december 05

Postad 17 december 2005 - 20:56

Hej.

Jag har tre sidor som jag har hand om idag. Dels en sida för en förening som ligger på ett amerikanskt webhotell, med en .com adress, samt två personliga sidor på bredband.net med subdomänpekare från info.se

Jag skulle vilja göra om alla tre från statiska sidor till att använda Wordpress.

Tre frågor:
1. Räcker det med att köpa ett konto hos Manufrog, och ändå kunna köra Wordpress på alla tre? (förstår inte det där med 'Addon domain')

2. Går det att peka en subdomän från info.se till Manufrog i så fall?

3. Måste jag ha kontroll över domänen (för föreningen) när jag registrerar på Manufrog. (.com-adressen är registrerad på förra webmastern, men jag tänkte registrera .se istället). Det är ju bråttom som vanligt :):D

Tack på förhand /theoo
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 december 2005 - 21:54

Citat

1. Räcker det med att köpa ett konto hos Manufrog, och ändå kunna köra Wordpress på alla tre? (förstår inte det där med 'Addon domain')

2. Går det att peka en subdomän från info.se till Manufrog i så fall?

3. Måste jag ha kontroll över domänen (för föreningen) när jag registrerar på Manufrog. (.com-adressen är registrerad på förra webmastern, men jag tänkte registrera .se istället). Det är ju bråttom som vanligt biggrin.giftongue2.gif


Hej Theoo.

1. Ja Du kan köra Wordpress på alla 3 domänerna. Varje domän får en egen mapp som hemsidefilerna (eller Wordpress) läggs i/installeras i.
2. Ja det kan Du göra. Alla konton får en "sökväg" som Du kan peka till. Tex. http://444.444.44/~kontonamn/mappnamn/
3. Domännamnens ägare är inget vi lägger oss i, eftersom inga domännamn tas över av oss, eller flyttas till oss - de "pekas" endast om till ett konto hos oss av kunden. (Byter namnservrar tex.)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   theoo 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 5
  • Gick med: 17-december 05

Postad 17 december 2005 - 22:05

Härligt :D Då får du beställningen snart :)
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar