::: FORUM ManuFrog :::: eSupport - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

eSupport ticket system

#1 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 561
  • Gick med: 13-juli 03

  Postad 23 december 2005 - 02:31

Hej alla kära kunder. Vi har nu kört igång ett nytt "ticket-system" från Kayako.
eSupport heter det, och alla mail skickade till support[at]manufrog.com behandlas av systemet.

E-postkonversationer kommer att fungera som tidigare, men det är även möjligt att logga in på eSupport-systemet och öppna en ny "ticket" eller besvara en.
Detta är en fördel om Ni skulle befinna Er på en plats där Ni inte kan skicka e-post.

Loggar man in, kan man också välja att skicka till olika avdelningar, samt även välja prioritet på ärendet.
ManuFrog Webbhotell Help Central

(Systemet är under uppbyggnad för alla övriga funktioner, såsom FAQ m.m)


Vi vill önska Er alla en God Jul ! :)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 561
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 20 februari 2006 - 23:14

Lite mer info om eSupport-systemet och vår HelpCentral.

Alla inkommande mail får automatiskt ett "Ärende-nummer". Detta gör det lättare för oss att hålla reda på allt, plus att om problemet eller vad nu ärendet gäller skulle återkomma efter att tiden gått, kan man som kund logga in och öppna ärendet igen, och vi kan då läsa igenom vad som tidigare gjorts eller inte gjorts - och kan därmed oftast hjälpa till snabbare.

Tyvärr finns en liten bugg i systemet som gör att om ett ärende ej "stängs" utan hålls "väntande" mer än 72 timmar, så skickas ett mail ut automatiskt som en liten påminnelse till kunden om att ärendet inte är avklarat ännu - och att vi saknar svar från kunden. Det är missvisande då det ofta hänt att kunden besvarat ärendet.
Därför försöker vi "stänga" ärendet så snart vi fått svar eller att ärendet är avklarat - dock händer det tyvärr att vi missar att stänga ärendet efter att vi besvarat det.
Vi ber om ursäkt för det - vi ska bättra oss på den punkten.

Lite statistik från den senaste ganska lugna veckan är att under 7 dagar så har:
79 ärenden behandlats,
och den genomsnittliga svarstiden på Era mail/ärenden är 1,2 timme. :blink:

Alla mail som inkommer till oss, besvaras ALLTID inom 24 timmar. Skulle det ta längre tid än så ber vi Er maila oss igen - det händer att allt för effektiva Spamfilter tar hand även om våra mail tyvärr.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar