::: FORUM ManuFrog :::: Connect Time till server - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Connect Time till server

#1 Medlemmen är offline   jecnodde 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 17-september 05

Postad 01 april 2010 - 16:09

Hej.
Jag har haft Manufrog som webhotell rätt länge. Nästan lika länge har jag varit medlem på internetseer.com.
Internetseer har kolla på en önskad sajts upptid, connection time osv - jag får rapport en gång i veckan där jag kan se lite olika fakta.

Under väldigt lång tid har connection time varit runt 0.11 sekunder. Men den senaste tiden..kanske 2-3 veckor nu, så har denna connect time ökat till 0.53 sekunder.

Så min lilla undrarn är ifall något har förändras på servarna?

Mvh Jenny
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 01 april 2010 - 19:09

Visa inläggjecnodde på 1 April, 2010, 17:09 sade:

Hej.
Jag har haft Manufrog som webhotell rätt länge. Nästan lika länge har jag varit medlem på internetseer.com.
Internetseer har kolla på en önskad sajts upptid, connection time osv - jag får rapport en gång i veckan där jag kan se lite olika fakta.

Under väldigt lång tid har connection time varit runt 0.11 sekunder. Men den senaste tiden..kanske 2-3 veckor nu, så har denna connect time ökat till 0.53 sekunder.

Så min lilla undrarn är ifall något har förändras på servarna?

Mvh Jenny



Hej Jenny! Nej, vi har inte ändrat något speciellt. En del servrar har uppgraderat Apache från den gamla versionen 1.3 till 2.2 men det ska inte påverka accesstiderna.
Datacentren använder många olika leverantörer så det kan vara så att någon av dessa har haft strul och att internetseer.com använder den - eller så mäter Du på en sida som kanske förändrat sitt innehåll och tar längre tid på sig att svara.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#3 Medlemmen är offline   jecnodde 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 17-september 05

Postad 01 april 2010 - 19:25

Visa inläggErik på 1 April, 2010, 20:09 sade:

Hej Jenny! Nej, vi har inte ändrat något speciellt. En del servrar har uppgraderat Apache från den gamla versionen 1.3 till 2.2 men det ska inte påverka accesstiderna.
Datacentren använder många olika leverantörer så det kan vara så att någon av dessa har haft strul och att internetseer.com använder den - eller så mäter Du på en sida som kanske förändrat sitt innehåll och tar längre tid på sig att svara.


Hmm, dom ändringar jag gjort har varit att jag tagit bort saker. Så man tycker att när jag gör filer mindre, minskar kod, så borde inte accesstiden öka.

Kan vara ett något som är tillfälligt - ska ha lite koll på det. Annars får jag fråga internetseer. Tack iallafall - snabb support som vanligt :hejasverige:
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar