::: FORUM ManuFrog :::: Mailman API - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Mailman API Finns det möjlighet att installera ett API för Mailman 2?

#1 Guest_narnigrin_*

  • Grupp: Guests

Postad 05 december 2016 - 03:09

Hej,
Jag använder mig friskt av Mailmanlistor till en föreningssajt jag administrerar, och nu när jag i 2+ år har försökt uppmuntra styrelsemedlemmar att logga in och administrera Mailman, har de slutligen svarat att Mailmans gränssnitt är för svårt ...

Hur som helst så tänkte jag bygga en egen PHP-frontend för att göra vissa grundläggande administrativa handlingar i Mailman. Har bl.a. testat PEAR-paketet Services_Mailman för detta. Dock verkar det omöjligt att returnera member rosters på detta sätt, eftersom Mailman inte tillåter att man loggar in på en roster-sida med lösenordet i en GET-variabel (?adminpass=XYZ vilket andra adminsidor tillåter). Jag hittar inga PHP-skript som har löst det här problemet.

Så. Eftersom CPanel ligger kvar på Mailman 2 och inte vill uppdatera till 3.0 (som har REST-API), så undrar jag: Finns det redan, eller har ni några tankar på eller möjligheter att installera, ett enklare Mailman 2-API på servrarna? Jag tänker t.ex. på https://pypi.python....ilman-api/0.2.9 som är en Python-daemon. Går att konfigurera för att bara tillåta requests från givna URL:er, eller localhost.

Om inte, känner du som läser till några andra epostlistemanagers som jag som kund kan använda, som (1) går att skripta och (2) fungerar som diskussionsgrupper likt Mailman?
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar