::: FORUM ManuFrog :::: :: Frågor :: - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

  • 4 Sidor +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

:: Frågor :: posta frågor här

#89 Guest_Tina_*

  • Grupp: Guests

Postad 29 november 2004 - 19:19

Hejsan!
Nu hoppas jag att detta blir rätt postat och på rätt ställe...
Jag har en liten fråga om statestiken man kan få fram om sin hemsida. Om jag kollar på stats/awstats och Number of visits, vad är det för skillnad på denna och om jag har en räknare på sidan? Unique visits är väl unika ip-adresser om jag gissar rätt, men jag förstår inte skillnaden mellan de två innan nämnda.

Men vänlig hälsning
Tina
(www.pandorasask.com)
0

#90 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 29 november 2004 - 20:08

Tina på 29 Nov 2004, 19:19 sade:

Hejsan!
Nu hoppas jag att detta blir rätt postat och på rätt ställe...
Jag har en liten fråga om statestiken man kan få fram om sin hemsida. Om jag kollar på stats/awstats och Number of visits, vad är det för skillnad på denna och om jag har en räknare på sidan? Unique visits är väl unika ip-adresser om jag gissar rätt, men jag förstår inte skillnaden mellan de två innan nämnda.

Men vänlig hälsning
Tina
(www.pandorasask.com)

Hej Tina.
Beronde på vilken räknare Du har, tex. Cpanel's enkla räknare som räknar varje gång sidan laddats = ej unika besökare, kan det skilja sig mellan antalet "visitors". Den räknaren räknar ju dessutom endast 1 sida. "awstats" för statistik över alla sidor.

I "awstats" olika data om "Number of Visitors" betyder som Du redan räknat ut
Unique visits = Unika besökare (räknar en ip-adress 1 gång - även om besökaren besöker sidan/sidorna flera ggr per dygn)

Number of visits = Antal besökare (räknar antalet besök som gjorts, då räknas samma besökare med flera ggr. Så reultatet blir som det tex. står "2.45 besök per besökare"

Pages = Sidor (Antal sidor som besökts - Och då finns också "antal sidor som besöktes per besök/tillfälle" med.)
Här innefattas alla html-dokument samt allt som genererar ett html-dokument.
Alltså innefattas ej sådant som ligger inbäddat i html-koden så som bilder,
ljud, etc... Det som innefattas som "Pages" är normalt sådant med ändelsen
.htm och .html.

Hits = Träffar (Antal träffar som blivit till siten - Och även här redovisas "antal träffar per besök".)
Varje access till webservern som har blivit loggad, räknas som en "Hit".
Det kan vara vad som helst som har hämtats från servern, så som en
html-sida, bild, ljud, filer, script, etc.... Varje rad i loggen räknas
som en hit.

T.ex.
Om Du har en web-sida som innehåller två bilder och någon tittar på den
så blir detta 3 st "Hits" och om De trycker på <Uppdatera> så blir det
3 st till.

Bandwidth = Bytes, eller trafikmängd. Hur mycket MB/GB som gått ut från siten. (Och redovisning per besök här också)

Tips! Om Du byter till Svenskt språk på Cpanel, redovisas statistiken också på svenska i "awstats". ;)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#91 Guest_Nellan_*

  • Grupp: Guests

Postad 29 november 2004 - 22:21

Hej! Jag är ganska ny kund här, och hittills väldigt nöjd ;)

Har bara en liten fundering..
Jag har lagt till flera ftp-konton, och då blir ju användarnamnet någonting
i stil med namn@mindomän.com. Problemet är då att det inte går att använda
browsern (IE) som ftp-klient eftersom det är ett snabel-a i användarnamnet!

Själv använder jag en annan ftp-klient, men en tjej som jag har
skapat ett konto åt använder Explorer. I er FAQ står det bara såhär:

För att skicka upp filer till FTP'n, går det att använda din browser.
Då skriver du; "ftp://användarnamn:lösenord@ditt.domännamn.com".


Användarnamnen måste tydligen ha snabel-a, eller?
Finns det något sätt att gå runt problemet eller måste hon skaffa en annan ftp-klient?

Tack på förhand och keep up the good work :ranting:
0

#92 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 29 november 2004 - 22:44

Hej. Beroende på version av iexplorer kan hon testa att skriva:

ftp://www.dindomän.com i webbläsaren.

Då ska det komma upp en ruta om att det inte är möjligt att logga in anonymt. Välj då "Arkiv" och klicka på "logga in som".
Skriv i "användarnamn@domännam.com" & lösenordet. Klicka på "Logga in".

Då ska man kunna komma åt mappen.

Men jag rekommenderar starkt att istället använda en FTP klient. Det är ju betydligt smidigare. ;)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#93 Guest_Nellan_*

  • Grupp: Guests

Postad 30 november 2004 - 11:02

Tack, det fungerade ;)
0

#94 Medlemmen är offline   tornroth 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 17
  • Gick med: 11-augusti 04

Postad 09 december 2004 - 23:43

Jag skulle använda mig av min anonyma ftp, men det funkade inget vidare. Jag kan lägga upp filer till public_ftp-mappen via mitt admin-konto. Men jag kan inte komma åt filerna som anonym. Vad kan det vara för fel?
0

#95 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 09 december 2004 - 23:57

tornroth på 9 Dec 2004, 23:43 sade:

Jag skulle använda mig av min anonyma ftp, men det funkade inget vidare. Jag kan lägga upp filer till public_ftp-mappen via mitt admin-konto. Men jag kan inte komma åt filerna som anonym. Vad kan det vara för fel?

Hej. Har Du aktiverat anonym access i Din Cpanel?
Loggar Du in med anonymous@dindomän.com ?

Annars fungerar det inte.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#96 Medlemmen är offline   Karja 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 16-december 04

Postad 20 december 2004 - 02:40

Hejsan, jag håller på att testa Manufrog efter att ha gått över från 99kronor, och jag undrar en del saker.. Först så måste jag säga tack för ett mycket trevligt bemötande från er sida. Dock så har jag märkt att sidan jag har på ert webhotell har varit otillgänglig minst en gång för några dagar sen (det är det enda personligt verifierade tillfället, så det är troligt att det är fler gånger). Nu när jag tänkte uppdatera en sida så går det inte heller att logga in per ftp plus att mailen inte går att kolla - i båda fallen rör det sig om att kontakt fås, men det blir en timeout. Och jag tvivlar på att problemet är från min sida - allt annat fungerar bra.

Detta kombinerat med att mailservern hade 32 minuters fördröjning av skickade mail när jag testade för några dagar sen gör att jag nu undrar om det här är normal prestanda att vänta från er. Det är inte ett påhopp eller något, utan jag undrar helt enkelt om ni ofta har åkommor som de här. (Bara så jag vet om jag behöver fundera på alternativ eller inte. :/)
0

#97 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 20 december 2004 - 18:48

Hej, pga av att servern kör diverse automatiska uppdateringar plus backup nattetid, kan det vara därför Du upplever att Du inte kunde logga in. (såg att Ditt inlägg kom in kl. 02:40)

Annars har inga störningar inrapporterats i server-loggen eller av de olika siter som kontrollerar uppetiden.
Jag tror att Du har haft oerhörd otur när Din site inte kunnat nås. Det förekommer inte ofta.

All neretid redovisas helt öppet av oss här på forumet eller på "nyheter" sidan på manufrog.com.

32 minuters fördröjning av mailen har jag inte själv upplevt ännu. Alla mail som inte fastnar i Spam/Virus filtret går direkt, utan fördröjningar. Troligen analyserades Ditt mail innan det skickdes vidare.
Men självklart vill jag inte bortförklara det Du säger, utan vi kommer noggrant kontrollera om det finns några problem på Ditt konto eller på servern.
Tack för att Du rapporterade detta. :unsure:
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#98 Medlemmen är offline   Karja 

  • Newbie
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 2
  • Gick med: 16-december 04

Postad 21 december 2004 - 00:41

Nå, det är säkert inget viktigt då - testmailen fastnade bergis i filtret, och nattbackupen förklarar strulet då. Jag testar vidare helt enkelt! :unsure:
0

#99 Medlemmen är offline   tornroth 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 17
  • Gick med: 11-augusti 04

Postad 21 december 2004 - 23:03

Erik på 9 Dec 2004, 23:57 sade:

tornroth på 9 Dec 2004, 23:43 sade:

Jag skulle använda mig av min anonyma ftp, men det funkade inget vidare. Jag kan lägga upp filer till public_ftp-mappen via mitt admin-konto. Men jag kan inte komma åt filerna som anonym. Vad kan det vara för fel?

Hej. Har Du aktiverat anonym access i Din Cpanel?
Loggar Du in med anonymous@dindomän.com ?

Annars fungerar det inte.

Oj, det kom visst annat i vägen.

Jo, jag prövade med anonymous@mindomän.com, och då funkade det. Tyvärr är inte ftp-program inställda på att lägga till domänen, utan enbart anonymous. Lite tråkigt, för då är det egentligen ett ftp-konto, fast utan lösenord. Går det att komma runt detta på något sätt?
0

#100 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 23 december 2004 - 11:36

tornroth på 21 Dec 2004, 23:03 sade:

Erik på 9 Dec 2004, 23:57 sade:

tornroth på 9 Dec 2004, 23:43 sade:

Jag skulle använda mig av min anonyma ftp, men det funkade inget vidare. Jag kan lägga upp filer till public_ftp-mappen via mitt admin-konto. Men jag kan inte komma åt filerna som anonym. Vad kan det vara för fel?

Hej. Har Du aktiverat anonym access i Din Cpanel?
Loggar Du in med anonymous@dindomän.com ?

Annars fungerar det inte.

Oj, det kom visst annat i vägen.

Jo, jag prövade med anonymous@mindomän.com, och då funkade det. Tyvärr är inte ftp-program inställda på att lägga till domänen, utan enbart anonymous. Lite tråkigt, för då är det egentligen ett ftp-konto, fast utan lösenord. Går det att komma runt detta på något sätt?

Hej igen, ledsen, med det går inte så länge Du inte har en dedikerad ip-adress. (Alltså egen ip-adress) :unsure:
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#101 Guest_Anton_*

  • Grupp: Guests

Postad 16 januari 2005 - 14:33

Hej hej...
Signade upp igår och tänkte jag skulle använda backup-featuren för att ladda upp min sida. Jag gjorde en back-up på min hemkatalog och sparade den på hd'n. Efter det ändrade jag i den pacakde filen och la in de filer i public_html som min hemsida består av.

När jag väljer att göra restore på min hemkatalog så ser det ut som om något laddas upp (för det tar lite tid) men sedan hamnar jag bara på en sida där det står "Restoring files" på och sedan händer inget mer. Inget har ändrats i hemkatalogen. Kan man göra så här överhuvudtaget eller är jag ute och cyklar?
0

#102 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 16 januari 2005 - 14:59

Anton på 16 Jan 2005, 14:33 sade:

Hej hej...
Signade upp igår och tänkte jag skulle använda backup-featuren för att ladda upp min sida. Jag gjorde en back-up på min hemkatalog och sparade den på hd'n. Efter det ändrade jag i den pacakde filen och la in de filer i public_html som min hemsida består av.

När jag väljer att göra restore på min hemkatalog så ser det ut som om något laddas upp (för det tar lite tid) men sedan hamnar jag bara på en sida där det står "Restoring files" på och sedan händer inget mer. Inget har ändrats i hemkatalogen. Kan man göra så här överhuvudtaget eller är jag ute och cyklar?

Hej Anton. Det har jag aldrig testat själv, jag antar att Du är ute efter att spara tid på uppladdningen? En packad fil går ju snabbare än att skicka upp en fil i taget. (Även om ca 8 uppkopplingar samtidigt är tillåtna från varje ip till FTP'n)

Jag vet ju inte riktigt vad Du lagt till för filer & mappar i "public_html" mappen, men tex. subdomänsmappar måste skapas från Cpanel för att fungera, så det är lite av varje som kan bli fel om man "trixar" för mycket med backupfilen.

Om Du däremot hade gjort en backup på en annan server och sedan försökt att göra en restore - så fungerar det om Du har samma användarnamn/kontonamn på den servern som hos oss. (alltså http//555.555.555/~anton/)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#103 Guest_Calle_*

  • Grupp: Guests

Postad 18 januari 2005 - 09:10

Hejsan,

Undrar vad det är för URL direkt till PhpMyAdmin? www.domain.com/????

Eftersom jag sitter bakom en brandvägg och inte har någon möjligthet att öppna några portar så kommer jag
inte år cpanel, förhoppningsvis körs phpmyadmin på port 80.

Har varit medlem i snart en vecka och måste säga att det har fungerat mycket bra hittills!

Hälsningar,
Calle
www.svsk.org
0

#104 Guest_Guest_*

  • Grupp: Guests

Postad 18 januari 2005 - 10:56

Kom på en till sak jag undrar över!

Om man sätter upp en uderdoomän (typ hej.domain.com) som pekar till www.domain.com/hej går det då att dölja denna på något sätt så att endast hej.domain.com syns i adressfältet i browsern? skulle se snyggare ut! ;)
0

#105 Medlemmen är offline   Pezzen 

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Moderator
  • Inlägg: 153
  • Gick med: 30-januari 04

Postad 18 januari 2005 - 14:30

Hejsan Calle, och välkommen till forumet!

PhpMyAdmin finns på adressen ...Admin/index.php och ligger således på port 2032, så tyvärr kommer man inte åt den från port 80. Portningen har ju oftast med säkerhet att göra och är förmodligen inget att göra något åt tyvärr

Vad gäller ändra adressen så tror jag det är enklast och smidigast att använda funktionen Omdirigeringar som finns i Cpanel. Annars finns det krångligare och jobbigare sätt, så som ReWrite och så vidare.
Regards
Stefan/Pezzen
0

#106 Medlemmen är offline   Johan Adler 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 31
  • Gick med: 28-februari 05

Postad 02 mars 2005 - 20:29

Guest på 18 Jan 2005, 10:56 sade:

Om man sätter upp en uderdoomän (typ hej.domain.com) som pekar till www.domain.com/hej går det då att dölja denna på något sätt så att endast hej.domain.com syns i adressfältet i browsern? skulle se snyggare ut! :)

Du kan se till att det bara finns länkar till hej.dindomän.com, inte till dindomän.com/hej, så kommer alla till den adressen och du slipper skriva en massa bus i .htaccess (som annars är roligt och förvånansvärt kraftfullt). (Du behöver aldrig länka till dindomän.com/hej eftersom hej.dindomän.com fungerar lika bra.)

Anton: Det blir nog lite svårt att ladda upp alla filer med backup-funktionen, jag tror att uid/guid måste stämma, så även om du packar ihop arkivet under linux/*nix så måste du veta vad det skall vara för uid/guid på filerna för att cpanels restore skall fungera. Kan du så är det lättare och säkrare att ftp:a upp allt.
0

#107 Medlemmen är offline   Jenny 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 26-december 04

Postad 22 november 2005 - 19:17

Hej! Ett mail av följande karaktär hittade jag i min inbox idag. Är det avancerat spam eller något seriöst?

Citat

Dear Misguidedangel Member,

Your e-mail account was used to send a huge amount of unsolicited spam messages during the recent week. If you could please take 5-10 minutes out of your online experience and confirm the attached document so you will not run into any future problems with the online service.

If you choose to ignore our request, you leave us no choice but to cancel your membership.


Det är sant att jag haft spam-problem med "påhittade" adresser på domänen på sistone, men ändå.
0

#108 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 november 2005 - 19:32

Är Du medlem i "Misguidedangel" så skulle jag rekommedera Dig att maila/kontakta dom istället för att besvara ett sånt mail.
I värsta fall kommer den e-postadress Du svarar med att hamna på Spammarnas listor över "levande" e-postadresser, alltså e-postadresser som verkligen existerar och används.
De e-postadresserna är förståss mer värda för spammarna än slumpmässigt utvalda adresser som är "döda".

De PayPal scamming brev som förekom innehåller PayPal's logga och ser mycket äkta ut. Men PayPal skickar ALDRIG ut några mail om att man ska "uppdatera sina uppgifter - klicka här" o.s.v
Endast betalningslänkar förekommer. Då ska man vara noga med att kontrollera så man hamnar på https://www.paypal.com och ingen annan url.

Ett tips är att sätta e-postfångaren/standard-epostadressen "catch all" till :blackhole: så raderas alla mail till epostadresser som man själv inte skapat isin Cpanel, direkt.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#109 Medlemmen är offline   emsan 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 5
  • Gick med: 23-januari 06

Postad 24 januari 2006 - 18:30

Hej!

Jag har inte haft Manufrog så länge men är ruskigt nöjd, tack för ett toppenbra webbhotell!

Min fråga är angående banners, finns det sånna gömda här någonstans? Vill ju gärna göra lite reklam på min hemsida så fler hittar hit. (Helst i formatet 88x31)

//Emma :(
0

#110 Medlemmen är offline   Tradgard 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 14-december 05

Postad 26 januari 2006 - 23:35

Hej Erik eller Susanna,

Finns Wildcard DNS installerad på servern eller är det något som ni kan fixa så att det finns?

// Andreas
0

#111 Medlemmen är offline   Avarell_Dalton 

  • Advanced Member
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 13
  • Gick med: 23-oktober 05

Postad 22 mars 2006 - 10:51

Flera admins?

Vi är numera två som driftar min hemsida hos er och de säkerhetsmail ni skickar ut skulle jag även vilja ha till den andre adminen. Cpanel klarar bara en kontakt, kan ni lägga till honom manuellt?
0

#112 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 mars 2006 - 13:29

Avarell_Dalton på 22 Mar 2006, 10:51 sade:

Flera admins?

Vi är numera två som driftar min hemsida hos er och de säkerhetsmail ni skickar ut skulle jag även vilja ha till den andre adminen. Cpanel klarar bara en kontakt, kan ni lägga till honom manuellt?

Hej! Byt kontakt-epostadress till en som "bara" blir avsedd att ta emot servermeddelanden, och skapa sedan en Forward/Vidarekoppling till den andra epostadressen.
Då kommer våra meddelanden skickas ut även till honom. :)

http://www.manufrog....aq.html#kontakt

http://forum.psychof...p?showtopic=436
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#113 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 mars 2006 - 23:42

Tradgard på 26 Jan 2006, 23:35 sade:

Hej Erik eller Susanna,

Finns Wildcard DNS installerad på servern eller är det något som ni kan fixa så att det finns?

// Andreas

Hej, hade tyvärr missat Er fråga. Jag ber om ursäkt.

Vi måste tyvärr lägga in det manuellt i DNS zonen och apaches konfig-fil. Så maila oss om det är något Ni vill göra, så ska det säkert ordna sig.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#114 Medlemmen är offline   bjebb 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 23-november 05

Postad 17 maj 2006 - 18:23

Hej!

Har ni slängt in någon ny form av säkerhetsåtgärd senaste tiden? I fel-loggen ser det ut som följande:

error: file is writable by others: (/sökväg)

Går det att stänga av?
0

#115 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 17 maj 2006 - 18:33

Hej - nej inga nya säkerhetsåtgärder förutom phpsuexec har införts.
Ditt fel har säkerligen med phpsuexec att göra - tänk på att php filer är skrivbara för scriptet och Dig när de har "644" som rättighet. Ändra till "444" så ska det gå bra.

Vet att vissa filer såsom "configuration.php" för vissa script måste ha "444" för att vissa script inte ska visa varnings-meddelandet om att filen är skrivbar.

Men Ditt felmeddelande kan också bero på att mappen har "777".
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#116 Medlemmen är offline   bjebb 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 23-november 05

Postad 31 maj 2006 - 11:41

Är det möjligt att via inställningar ändra så att man slipper klicka på "View unsafe images" varje gång man ska läsa mail via webgränssnittet? Har letat men hittar inget sådant val.
0

#117 Medlemmen är offline   Susanna 

  • VIP Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 287
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 31 maj 2006 - 14:07

Visa inläggbjebb på 31 May, 2006, 12:41 sade:

Är det möjligt att via inställningar ändra så att man slipper klicka på "View unsafe images" varje gång man ska läsa mail via webgränssnittet? Har letat men hittar inget sådant val.



Hej! När Du skriver "webgränssnittet" undrar jag vad Du menar? Är det något av webbmails-programmen i Din Cpanel Du tänker på?
0

#118 Medlemmen är offline   bjebb 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 23-november 05

Postad 01 juni 2006 - 19:43

Visa inläggSusanna på 31 May, 2006, 15:07 sade:

Hej! När Du skriver "webgränssnittet" undrar jag vad Du menar? Är det något av webbmails-programmen i Din Cpanel Du tänker på?

Helt riktigt är det ett av "webbmails-programmen" i cpanel, mer exakt squirrelmail jag tänker på.
Printscreen nedan visar vad som möter mig i alla mail som har länkar till bilder i sig, vore trevligt att slippa om det går.

Bifogad fil(er)


0

#119 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 01 juni 2006 - 19:57

Visa inläggbjebb på 1 June, 2006, 20:43 sade:

Visa inläggSusanna på 31 May, 2006, 15:07 sade:

Hej! När Du skriver "webgränssnittet" undrar jag vad Du menar? Är det något av webbmails-programmen i Din Cpanel Du tänker på?

Helt riktigt är det ett av "webbmails-programmen" i cpanel, mer exakt squirrelmail jag tänker på.
Printscreen nedan visar vad som möter mig i alla mail som har länkar till bilder i sig, vore trevligt att slippa om det går.


Detta är något som Squirremail infört. Var snäll och läs mer här:
http://www.squirrelm...ki/UnsafeImages
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#120 Medlemmen är offline   bjebb 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 23-november 05

Postad 01 juni 2006 - 20:31

Visa inläggErik på 1 June, 2006, 20:57 sade:

Detta är något som Squirremail infört. Var snäll och läs mer här:
http://www.squirrelm...ki/UnsafeImages

Ok då förstår jag. Längst ned på sidan finns denna plugin som ska lösa problemet för utvalda adresser, är det någonting jag kan installera själv på mitt utrymme eller måste jag hoppas på att ni är snälla och gör det?
0

#121 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 01 juni 2006 - 21:39

Citat

Ok då förstår jag. Längst ned på sidan finns denna plugin som ska lösa problemet för utvalda adresser, är det någonting jag kan installera själv på mitt utrymme eller måste jag hoppas på att ni är snälla och gör det?


Hmm, ser ut som om Du inte kan göra det, måste tydligen installeras av oss för alla kontonen.
Jag ska läsa igenom det först och sedan ta ställning till om vi ska installera denna plugin.

Om vi installerar det, vill vi först testa på en server, och då kan det ju vara lämpligast på den server Ditt konto finns på så vi kan få eventuella felrapporter o.s.v.
Du kan väl P.M'a mig med Ditt domännamn/kontonamn?
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#122 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 04 juni 2006 - 17:17

Visa inläggErik på 1 June, 2006, 22:39 sade:

Citat

Ok då förstår jag. Längst ned på sidan finns denna plugin som ska lösa problemet för utvalda adresser, är det någonting jag kan installera själv på mitt utrymme eller måste jag hoppas på att ni är snälla och gör det?


Hmm, ser ut som om Du inte kan göra det, måste tydligen installeras av oss för alla kontonen.
Jag ska läsa igenom det först och sedan ta ställning till om vi ska installera denna plugin.

Om vi installerar det, vill vi först testa på en server, och då kan det ju vara lämpligast på den server Ditt konto finns på så vi kan få eventuella felrapporter o.s.v.
Du kan väl P.M'a mig med Ditt domännamn/kontonamn?


Jag har installerat det på den server Ditt konto finns på. Var snäll och meddela oss om det fungerar som det ska för Dig. :)
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#123 Medlemmen är offline   Jenny 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 26-december 04

Postad 21 augusti 2006 - 22:24

Hej!

Jag har en liten undring. När man går in i cPanel > Disk Usage Viewer, så finns det en knapp som heter "Clear File Usage Cache" - vad gör den? Cache borde ju tyda på att det är någon slags temporära filer som tas bort, men vad skulle det vara för filer? Vad är det som tas bort, exakt?

Tack på förhand. :)
0

#124 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 21 augusti 2006 - 22:45

Hej. Inga filer tas bort, utan egentligen borde det stå "uppdatera listan" över hur mycket utrymme som används och var.

Det är ju så att så fort tex. statistik-filerna uppdateras eller mail kommer in till någon inkorg, så ökas storleken på filerna och därmed ökas använt utrymme.

Så när man klickar på knappen "Clear File Usage Cache" så kontrolleras använt utrymme och Du får en ny lista på använt utrymme.

Så själva "File Usage Cache" är den temporärt sparade använt utrymmes-listan.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#125 Medlemmen är offline   Jenny 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 6
  • Gick med: 26-december 04

Postad 21 augusti 2006 - 22:47

Okej, tack ska du ha! :) Snabba svar som alltid.
0

#126 Medlemmen är offline   karlsberg 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 17-oktober 06

Postad 17 oktober 2006 - 16:36

Webmail?

Jag kan inte ta emot mail till (adresser skapade i cpanel) min webmail. Får felmeddelandet (till kontot jag skickat ifrån givetvis) att:

"host... rejected because the sending host 80.76.149.212 is in a black list at 550-bl.spamcop.net"

Skickade mailen från mitt comhem-konto.

Vad kan man göra åt saken?

Att skicka från webmailen går dock bra :flower:

Tacksam för hjälp

//

Karlsberg
0

#127 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 18 oktober 2006 - 00:01

Visa inläggkarlsberg på 17 October, 2006, 17:36 sade:

Webmail?

Jag kan inte ta emot mail till (adresser skapade i cpanel) min webmail. Får felmeddelandet (till kontot jag skickat ifrån givetvis) att:

"host... rejected because the sending host 80.76.149.212 is in a black list at 550-bl.spamcop.net"

Skickade mailen från mitt comhem-konto.

Vad kan man göra åt saken?

Att skicka från webmailen går dock bra :flower:

Tacksam för hjälp

//

Karlsberg


Spamcop tar bort svartlistningen automatiskt om inget mer Spam skickas ut från den aktuella Comhem ip-nummerserien, normalt efter 1 dygn.
Och just nu är statusen: 80.76.149.212 not listed in bl.spamcop.net Så det har löst sig.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#128 Medlemmen är offline   karlsberg 

  • Rookie
  • PipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 3
  • Gick med: 17-oktober 06

Postad 18 oktober 2006 - 10:36

OK, tack för svaret.

//

karlsberg
0

#129 Medlemmen är offline   HeadBug 

  • Grupp: Members
  • Inlägg: 1
  • Gick med: 10-maj 07

Postad 20 maj 2007 - 20:49

Hej!

Sedan idag eller möjligen igår så har mina två Wordpress-installationer gått sönder på manu9

Förstasidan funkar men om jag vill titta på någon sida, vilken som helst får jag bara "No Input File Specified"

Finns på

http://dunkel.nu/blogg/
http://dunkel.nu/aaron/

Och klicka på något inlägg eller i menyn.

Installationerna är helt fristående och delar inga gemensamma code-bases som jag själv scriptat så felet härör säkert från nya PHP-kompileringen eller om ni pillat med MySQL alt. WP :whistle:

MVH Jonas
0

#130 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 20 maj 2007 - 21:35

Visa inläggHeadBug på 20 May, 2007, 21:49 sade:

Hej!

Sedan idag eller möjligen igår så har mina två Wordpress-installationer gått sönder på manu9

Förstasidan funkar men om jag vill titta på någon sida, vilken som helst får jag bara "No Input File Specified"

Finns på

http://dunkel.nu/blogg/
http://dunkel.nu/aaron/

Och klicka på något inlägg eller i menyn.

Installationerna är helt fristående och delar inga gemensamma code-bases som jag själv scriptat så felet härör säkert från nya PHP-kompileringen eller om ni pillat med MySQL alt. WP :whistle:

MVH Jonas


Hej Jonas! Jag flyttade Ditt inlägg hit eftersom det inte har med Fantastico att göra.

Det har med php-kompileringen att göra, och vi har kontaktat teknikerna för att lösa detta snabbast möjligast.
Jag återkommer i denna tråden när det är löst.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#131 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 22 maj 2007 - 18:30

Visa inläggErik på 20 May, 2007, 22:35 sade:

Visa inläggHeadBug på 20 May, 2007, 21:49 sade:

Hej!

Sedan idag eller möjligen igår så har mina två Wordpress-installationer gått sönder på manu9

Förstasidan funkar men om jag vill titta på någon sida, vilken som helst får jag bara "No Input File Specified"

Finns på

http://dunkel.nu/blogg/
http://dunkel.nu/aaron/

Och klicka på något inlägg eller i menyn.

Installationerna är helt fristående och delar inga gemensamma code-bases som jag själv scriptat så felet härör säkert från nya PHP-kompileringen eller om ni pillat med MySQL alt. WP :whistle:

MVH Jonas


Hej Jonas! Jag flyttade Ditt inlägg hit eftersom det inte har med Fantastico att göra.

Det har med php-kompileringen att göra, och vi har kontaktat teknikerna för att lösa detta snabbast möjligast.
Jag återkommer i denna tråden när det är löst.


Efter många tester visar det sig vara så att PHP version 4.4.6 med phpsuexec aktiverat inte klarar av php variabeln "PHP_SELF" så därför fungerar inte det 2:a alternativet under "Permalänkar" i Wordpress - standard-inställningen som man får när man installerat Wordpress fungerar dock utan problem.

PHP 5 klarar däremot av variablen "PHP_SELF" utmärkt, så för att få dessa permalänkar att fungera på en server som har PHP version 4.4.6 installerad (& phpsuexec aktiverat) kan man lägga till följande kod i en fil med namnet .htaccess
AddHandler application/x-httpd-php5 .php .php4 .php3 .htm .html

::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

#132 Medlemmen är offline   RedCity 

  • Member
  • PipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 7
  • Gick med: 22-november 04

Postad 14 september 2011 - 20:23

Hej. Finns det någon chans att Zend Framework är, eller kommer att bli, installerad på servern? Är främst ute efter packen som kan accessa Google's Data API.
http://framework.zen.../download/gdata
0

Dela med dig av detta ämne:


  • 4 Sidor +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


12 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 12 gäster, 0 anonyma medlemmar