::: FORUM ManuFrog :::: Sortering med SpamAssassin - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Sortering med SpamAssassin

#1 Medlemmen är offline   Henrik 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 36
  • Gick med: 03-januari 04

Postad 27 september 2004 - 12:30

Jag hjälper en vän att flytta in sin sajt på ManuFrog.

Tidigare forwardade hon sin mail till Hotmail. Nu har jag installerat SquirrelMail åt henne istället, men det blir helt sjukt mycket spam utan Hotmails spamfilter.

Jag har aktiverat SpamAssassin och gjort så att misstänkta spam får *****SPAM***** i början av rubriken, men jag lyckas inte hitta nån plugin till SquirrelMail som kan lägga sådana mail i en separat katalog.

Jag vill inte använda någon av de färdiga webbmailinstallationerna, eftersom jag vill ha kontroll över konfigurationen.

Citat

Aktivering av Spam Brevlådan funktioner gör så att all e-post markerad av Spam Assassin som spam blir levererade till en separat e-postlåda kallad 'spam'. Du kan enkelt använda IMAP eller Horde/IMP för att kolla e-posten som gått till denna e-postlåda. Om du önskar använda pop3 för att kolla spam e-postlådan, lägg till "/spam" (utan haröron) på slutet av sitt pop3 användarnamn login. (Exempel: joe@i.com/spam)


Jag testade att aktivera spambrevlådan (nu avaktiverad) och sedan att logga in via SquirrelMail.

Jag hittar ingen katalog "Spam" (förutom den jag sedermera skapade själv). Ej heller kan jag logga in som spam med vanliga lösenordet, spam@domänen.tld med vanliga lösenordet eller adressen@domänen.tld/spam med vanliga lösenordet.

Hur är det tänkt?
0

#2 Medlemmen är offline   Henrik 

  • Superior Member
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Members
  • Inlägg: 36
  • Gick med: 03-januari 04

Postad 27 september 2004 - 13:07

Efter vidare undersökningar funkar den numera medföljande SB-pluginen "Filters" bra för ändamålet. Jag missade att den kunde filtrera efter ämnesraden, eftersom jag stirrade mig blind på de andra inställningsmöjligheterna.
0

Dela med dig av detta ämne:


Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne


1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar