::: FORUM ManuFrog :::: Error 402 i Wordpress iOS appen - ::: FORUM ManuFrog :::

Hoppa till innehåll

Error 402 i Wordpress iOS appen

#1 Guest_Lotta M Fröjd_*

  • Grupp: Guests

Postad 08 januari 2015 - 21:09

Hej, jag behöver lite hjälp med mina wordpressbloggar och har redan varit i kontakt med folket bakom Wordpress-appen och det verkar som om appen blir blockad på något sätt från min sida. Nu undrar jag varför och hur det blivit så. Är det något nytt säkerhetsskydd ni implementerat eller kan det bara blivit något fel?

Så här ser det ut på appen när jag försöker ansluta till båda mina bloggar:
Postad bild

Varken wordpress eller något jag använder (har kontrollerat alla plugins och themes) kostar något så det här är verkligen konstigt....

Det gäller alltså min domän
www.deliquate.se
0

#2 Medlemmen är offline   Erik 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Admin
  • Inlägg: 7 585
  • Gick med: 13-juli 03

Postad 03 mars 2015 - 11:37

Visa inläggLotta M Fröjd på 08 januari 2015 - 21:09 sade:

Hej, jag behöver lite hjälp med mina wordpressbloggar och har redan varit i kontakt med folket bakom Wordpress-appen och det verkar som om appen blir blockad på något sätt från min sida. Nu undrar jag varför och hur det blivit så. Är det något nytt säkerhetsskydd ni implementerat eller kan det bara blivit något fel?

Så här ser det ut på appen när jag försöker ansluta till båda mina bloggar:
Postad bild

Varken wordpress eller något jag använder (har kontrollerat alla plugins och themes) kostar något så det här är verkligen konstigt....

Det gäller alltså min domän
www.deliquate.se


Hej Lotta!

Detta är dessvärre en av våra nyare mod_security regler som orsakar problemet.
För vissa wordpress-appar i smartphones och läsplattor förekommer det att inloggningen eller användandet av wp-appen blockeras av mod_security regeln.

Mod_security regeln skapades inte för att stälal till problem utan att skydda mot vissa attacker som förekommer mot äldre versioner av wordpress.

Vi ber Dig och Ni som drabbas av problemet att maila oss.
::: Have great day! //Erik at psychofrog.se and Webbhotell ManuFrog :::
0

Dela med dig av detta ämne:





Snabbsvar

Detta inlägg behövs godkännas av en moderator innan det visas.
  

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar